עומדים לפתח אפליקציה או אתר אינטרנט ? חשוב לדעת ולהבין את ההבדלים בין שיטת הניהול המסורתית לשיטת האיג'יל לניהול פרויקטים . 

ניהול נכון של פרויקט הינו גורם מכריע בהצלחתו . הפרויקט חייב להיות מנוהל בקפדנות תוך שימת דגש על לוחות זמנים , פעילויות ותוצרים על מנת שיהיה מוכן בלוח הזמנים ויעמוד בכל הדרישות של הלקוח. הניסיון והיכרות של מנהל הפרויקט בתהליך והתוצרים בכל שלב ובחירה נכונה של השיטה לניהול הפרויקט הינה מהותית ומתכונת להצלחה.

מרבית הפרויקטים בתחום התוכנה מנוהלים באופן מסורתי המוכר כאשר השיטה הינה הגדרה ותכנון מפורט ומלא של תכולת הפרויקט כולו לפני ביצוע העבודה , פירוק לאבני דרך ומשימות לביצוע ובניית תוכנית עבודה מלאה הכוללת התחייבות צוות הפרויקט להספקת התכולה בעלויות שנקבעו בהתאם לתאריכים משוערים .

שיטת העבודה המסורתית נקראת גם שיטת מפל המים הגיעה מתחומי ההנדסה או הייצור שם הפעילות הליניארית מחויבת במציאות . לדוגמא בפרויקט בניית בית הקמת הגג תהיה תמיד לאחר בניית הקירות והשמת צנרת תהיה לאחר הקמת שלד הבניין . לעומת זאת פרויקט פיתוח אפליקציות ואתרי אינטרנט אינו מוחשי והשיטה הליניארית לא תמיד מתאימה עבורו . פרויקט פיתוח מכיל פעילויות רבות שניתן וצריך לשלב במקביל, לחקור בכל שלב אם הפתרון שפותח עומד במבחן המציאות ולבצע שינויים פונקציונליים ועיצוביים במהלך העבודה ובאופן שוטף על מנת לבצע התאמה מדויקת של התוצר לדרישת לקוח.

לשם כך נדרש שינוי של התפיסה המסורתית לניהול הפרויקט ולאופן העבודה.
צוות ארטינט עושה שימוש בשיטת האג'יל Agile. בשיטה זאת המטרה בעיקרה היא בניית יישום או אתר "רזה" העונה לדרישה ועומד ביעדים. אילוצי הזמן והעלויות אמנם נשארים קבועים אולם היקף העבודה גמישותלוי בהשגת המטרות והיעדים של הפרויקט. השינויים שיש לבצע ביישום יתבססו על בחינת היישום והתהליך ,למידת הדרישות המשתנות וביצוע ניסויים. השיטה היא בעצם בחינה של הדרך בה הדברים עובדים בעולם האמיתי ויישומה דומה יותר כבחינה של השערה מדעית מאשר בניית בית. השינויים יתועדו ויתבצעו באופן שוטף ויוצגו בגרסה הבאה של היישום ולא יחכו לסיום התכנון המקורי.

לדוגמא פרויקט הקמת מכירתי בתקציב מוגדר ופרק הזמן למימוש של ארבעה חודשים יתבצע באופן שונה מהשיטה המסורתית.

ההתמקדות בשלב הראשון תהיה בתכנון ויישום אתר מינימלי המכיל רק את הנדרש להשגת היעד והתחלת העבודה. האתר יכיל מספר רכיבים מרכזיים בלבד מתוך סך כל הדרישות של הלקוח ויישומו יהיה מהיר בהתאם לשיטת האג'יל ( Agile ).

הפעילויות יחולקו ליחידות עבודה קצרות ( ספרינטים ) כאשר בסיום כל יחידה יודגם התוצר שפותח .אם התוצר מספק ועומד במטרות ניתן יהיה לעבור ליחידה הבאה עד לסיומו של הפרויקט. הפרויקט ימשיך עד שהמטרות יוסגו והצוותים יתמקדו במחזורי מסירה קצרים ועקביים.

בשונה משיטת העבודה המסורתית בה קבלת תוצר מגיעה רק לאחר עבודת תכנון ארוכה ומפורטת של הפרויקט בשיטה זאת הלקוח מקבל ערך מידי אותו ניתןלהתחיל לבדוק ולהעביר משוב מהיר לספק על מידת יעילותו והתאמתו לנדרש בזמן בו הספק כבר עובד על פיתוח היחידה הבאה.
היתרונות בשיטה הינם משמעותיים כאשר בנוסף לשיפור זמני מסירה וקבלת ערך מידי ללקוח , העבודה המשותפת של הצוותים תורמת רבות לשיפור איכות המוצר ושילוב רעיונות וחידושים תוך כדי מהלך הפרויקט .


0
אבטחת אתר באינטרנט
רשימת פעילויות לליווי פרויקטים
 

הערות

אין הערות
Already Registered? Login Here
Guest
שבת, 20 אפריל 2024

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ertinet.co.il/

Ertinet  © All Rights Reserved.