מה נדרש על מנת להצליח בתפקיד מנהל הפרויקט

מנהל פרויקטים בארגוןמנהל פרויקטים בארגון

מנהל הפרויקט בארגון הינו תפקיד מורכב ומאתגר ובעת חשיבות מכרעת לגבי הצלחתו או כישלונו של הפרויקט. ללא מעמד ניהולי חד משמעי בארגון וללא כפיפים הסרים למרותו מנהל הפרויקט נדרש לסגל ראייה רחבה ולעסוק במגוון משימות ניהול רוחביות וזאת על מנת לתכנן , להוביל ולהבטיח שהפרויקט שבאחריותו מתקדם על פי התוכנית, בלוח הזמנים שנקבע מראש ובתקציב שהוגדר עבורו.

תפקיד מנהל הפרויקט מלבד הובלת המשימות הוא להניע את העובדים המוקצים לפרויקט, לייעל את העבודה ,להבטיח עמידה בתקנים , בתקציב ובמטרות העסקיות של הפרויקט ולפעול בהתאם לתקנים בינלאומיים . פעמים רבות מצפים ממנו להיות בעל ידע מקצועי רחב בכל התחומים הנוגעים לאופי הפרויקט למרות שבעצם תפקידו להניע אחרים ולאחוז בכלים החשובים של ניהול הפרויקט ולא מנהל פרויקט בעל ניסיון אינו חייב להכיר את הרכיבים הטכניים של המוצר.

יכולת הארגון גבוהה ,יחסי אנוש מצוינים ובקיעותו בתחום המקצועי חשובים לניהול אבל תכונות אישיותו של מנהלProject-Manager הפרויקט ואישיותו חשובים יותר והינם מרכיב חשוב בהצלחת הפרויקט

( מתוך המאמר של טימותי ר בארי )

1. בעל חזון ויכולת ביטוי גבוהה המאפשרת הפיכת אותו החזון למשותף עבור כל חברי צוות הפרויקט . חשוב שכל עובד יחווה את החזון המשותף וירתם להגשמתו תוך שהוא ירגיש שיש לו עניין אמיתי בהצלחת הפרויקט. (Bennis, 1997)

2. בעל יכול לתקשר עם אנשים מכל הרמות מנהלים ועובדים כאחד ובגובה העיניים.

3. פתוח ,ישיר ובעל יכולת שכנוע וניהול משא ומתן יעיל .

4. מנהל הפרויקט חייב לזכור כי עבודתו ופעילותיו יקבעו את אופי עבודת הצוות ולא המילים . מנהיגות טובה דורשת הפגנה של התנהגות אתית ויושרה . מנהיגות המונעת על ידי אינטרס אישי לא תשרת את טובת הצוות ולא תרכוש את אימונו.

5. אופטימיות , מחויבות והתלהבות עם יחס של "לעשות" ולא תספק מאות סיבות למה משהו לא יכול להיעשות.

6. אמפטיה והבנה כי לכולנו יש חיים מחוץ לעבודה

7. יכולת הובלת אחרים ו האצלת סמכויות .

8. אמון הוא מרכיב חיוני במערכת היחסים של מנהיג הפרויקט והצוות שלו. אתה מפגין את האמון שלך באחרים באמצעות הפעולות שלך - כמה אתה בודק ושלוט בעבודתם, כמה אתה הנציג וכמה אתה מאפשר לאנשים להשתתף. אנשים שאינם מסוגלים לסמוך על אנשים אחרים לעתים קרובות נכשלים כמנהיגים וכפי שאמר אחד ממנהלי הפרויקט, מנהיג טוב הוא קצת עצלן.

9. עומד בלחצים .בעולם מושלם, פרויקטים יימסרו בזמן, תחת תקציב וללא מכשולים. אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם ובכל פרויקט יש בעיות ואתגרים. מנהיג טוב שנתקל באירוע מלחיץ רואה בו את ההזדמנות להשפיע כך שמתוך חוסר הוודאות ותוהו ובוהו השינוי ולזכור מנהל פרויקט טוב לעולם לא נותן לאף אחד לראות אותו מזיע .

10. בעל מיומנות בניית צוות תוך הבנת התהליך והדינמיקה הנדרשת להפיכת קבוצת עובדים ליחידה אחת מלוכדת הפועלת להשגת מטרה משותפת תוך התאמה של סגנון המנהיגות בכל שלב.

11. בעל מיומנות לפתרון בעיות ויצירתיות 

0
אפשר ליצר סניפים לחנות אינטרנטית
 

הערות

אין הערות
Already Registered? Login Here
Guest
שבת, 04 מאי 2024

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ertinet.co.il/

Ertinet  © All Rights Reserved.